Men VS Women

Kenapa ramai lelaki menghidapi gout berbanding wanita?.

Korang dah google ke belom? Ni mesti ramai yang try google lepas baca ayat 👆 tu kan...hehehehe..tau dah...

Bagi yang belom google lagi, tak yah susahkan diri yer. Sat lagi saya bagi tau sebab nya.

Kalau nak tahu, di dalam lingkungan umur 30 hingga 50 tahun ramai yang menghidap gout adalah golongan lelaki. Manakala bagi wanita selepas 50 tahun dan keatas. Ataupun untuk lebih mudah saya terangkan ialah selepas menopause.

Ini kerana, wanita yang belom menopause hormon estrogen adalah tinggi di dalam sistem tubuh seorang wanita. Tetapi selepas menopause hormon estrogen akan berkurangan selari dengan usia. Di percayai, wanita terlindung dari gout adalah kerana hormon estrogen ini.

Bagaimana nak atasi gout? Hmmm mesti korang dah jumpa penawar dia kan. Tetapi kalau terasa nak guna kaedah lain seperti supplement, cuba try tanya saya. In shaa Allah saya bantu.

Senang jer nak cari saya, whatsapp jer no 👇

013-8518058
013-8518058
013-8518058

#ummihebat

#nangantap

Comments

Popular Posts